Kebaikan dan Kelebihan Daun Pandan

DAUN PANDAN BANYAK KHASIAT UNTUK KESIHATAN

Sangat beruntung ler sape-sape yang tanam daun pandan ni kat umah. Banyak sbenarnye kegunaan daun pandan ni yang ramai lagi tak tau kan.

Biasa daun pandan ni kita gunakan untuk masak je. Rupe nye untuk sihat pun boleh guna daun pandan ni. Meh Nik kongsi khasiat die.

Khasiat daun pandan ;

1. Menurunkan darah tinggi..(rebus dan minum airnye).

2. Mengubati Lemah Saraf..(rebus dan minum airnye).

3. Masukkan daun pandan

dalam masakan boleh elakkan makanan cepat basi.

4. Buang angin dalam badan..(rebus dan minum airnye).

5. Amalan minum air rebusan daun pandan boleh matikan kuman dalam darah..

6. Meringankan sakit kepala .

7. Mengatasi masalah sembelit..(rebus dan minum airnye).

8. Menyembuhkan insomnia..(rebus dan minum airnye).

9. Mencantikkan kulit / awet muda..(rebus dan minum airnye).

10. Akar daun pandan direbus elok untuk ibu dalam pantang amalkan selama 40hari untuk mengecutkan peranakkan.

11. Melembutkan daging dan wangikan masakan.

12. Menghilangkan bau busuk dalam peti dan kreta.

Simple je nak guna, hanya guna daun pandan je dah tak perlu campur bahan-bahan lain. MasyaAllah mudah nye nak sihat.😉👍🏻

________________________________
Info yang menarik dan simple untuk diamalkan.
©

Posted on February 15, 2019, in KESIHATAN. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: