Monthly Archives: July 2019

JANGAN BACA KALAU PENAKUT

JANGAN BACA KALAU PENAKUT..

Pernah dengar tak kisah arwah Noraina yang mati dibunuh di KL dulu? Kuburnya terletak di Utan Aji (tak le jauh dari rumah mak Rita Rudaini) yang kononnya menahan dan menumpang motosikal pemuda2 yang balik waktu malam di kawasan berhampiran kubur Utan Aji (kubur dia di sini). Habis semua pemuda takut nak keluar lewat malam termasuk mat rempit…aman sekejap.

Pada suatu hari (hari khamis petang jumaat) ada seorang pemuda terpaksa balik ke Alor Setar kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Kangar sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja ( Jumaat adalah hari bekerja bagi Perlis, tapi Kedah cuti.) Sampai di Simpang Empat, jam dah menunjukkan pukul 12.00 mlm.

Dia membelokkan keretanya ke jalan Tambun Tulang dan membelok masuk ke Hujung Batu. Jalan ni adalah jalan yang hampir untuk ke rumahnya yang terletak di Long Boh. Di pertengahan jalan menuju ke rumahnya, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong.

Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”. “Abang… tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya. Saya nak balik ke Long Boh. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu… Oklah. Saya pun nak ke Long Boh jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was…

Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia macam ditarik- mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk.

Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…

Dia pun beranikan diri dan bertanya… “kenapa cik adik ni pakai baju putih malam- malam ni?? “ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat…Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu “Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya tanya lelaki tu lagi. “Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… Ehh takkan sampai seram…

“Bertukarlah kepada Produk Presport, Melapower dan Melabrite !!! semua tu mampu bersihkan semua kekotoran degil dan jadikan baju putih bertambah putih….”

Rajin btoi membaca sampai hbs tu plak tu bacanya maaf ya sy pon terkena so share sini biar ramai2 kena. haha..

Air Nenas Panas

Air Nenas panas

Profesor Chen Huiren dari Rumah Sakit Umum Angkatan Darat Beijing menekankan bahwa jika setiap orang yang menerima buletin ini dapat meneruskan sepuluh salinan kepada orang lain’, pasti setidaknya satu kehidupan akan diselamatkan …
Saya telah melakukan sebahagian anggungjawab saya, semoga Anda juga dapat melakukannya..
Terima kasih!

Air nenas panas boleh menyelamatkan Anda seumur hidup

Nenas panas ~ dapat membunuh sel kanser.

Potong 2 hingga 3 serpihan nenas nipis dalam secawan, tambahkan air panas, ia akan menjadi “air alkali”, minum setiap hari, ia baik untuk siapa saja.

Air nenas panas melepaskan zat anti kanser, yang merupakan kemajuan terbaru dalam pengubatan kanser yang efektif di bidang medic.

Sari buah nenas panas memiliki efek untuk membunuh kista dan tumor. Terbukti untuk memperbaiki semua jenis kanser.

Air nenas panas dapat membunuh semua kuman dan racun dari dalam tubuh akibat dari alergic/alahan

Jenis pengubatan dengan ekstrak nenas hanya menghancurkan *sel-sel ganas* , itu tidak mempengaruhi sel-sel sehat.

Selain itu, asam amino dan polifenol nenas dalam jus nenas dapat mengatur tekanan darah tinggi, efektif mencegah penyumbatan pembuluh darah dalam, menyesuaikan sirkulasi darah dan mengurangi pembekuan darah.

Setelah membaca, beri tahu yang lain, keluarga, teman, Jaga kesehatan Anda sendiri..

_Edited by : Nc-brozz_

Rambut Gugur dan Botak

Tergerak hati nak share benda ni, mgkin ada yg xsuka sbb dia suka minum tp bila wife sya sendiri hampir botak sbb ketagih benda ni, sya share jugalah. Benda ni jadi zaman wife study (bujang), hari2 minum sbb mudah dan tahan mengantuk utk belajar, sampailah rambut dia gugur dan botak, skrg bila jadi kt korg lain pula, sya rasa kena share!


Peringatan sahaja.. kebenarannya terpulang kepada anda sendiri menilainya. Saya minum juga nescafe, tapi bukan 3 in 1 dan jarang2 sekali.
Kawan2 yang suka minum Nescafe..nah ini dia Keburukan Nescafe 3 in 1.
Nescafe 3 in 1 merosakkan jantung dan buah pinggang.


Kawan saya (dah arwah)…
dari usia muda…
pagi nescafe…2 X..
petang nescafe…2X…
malam nescafe…2X…
depan mata saya…
bengun dari kerusi …
kaki dia terus patah…tulang dia reput…


Zaman skarang ni, banyak penyakit datang dari pemakananan.
Beberapa hari lepas saya dikunjungi oleh seorang pelajar lelaki tahun akhir. Sudah beberapa bulan pelajar ini tidak bertemu dengan saya. Pelajar ini mengemukakan beberapa masalah kumpulannya untuk diselesaikan oleh saya sebagai seorang penasihat akademiknya. Alhamdulillah masalah dapat diselesaikan.
Selepas hajat terlaksana, pelajar ini yang saya namakan sebagai Ahmad menukar topik kepada topik kesihatan dirinya. Beliau mengadukan masalah dirinya. Beliau dapat merasakan kemerosotan tahap kesihatan dirinya. Berikut adalah antara tanda-tanda yang dapat dikenalpasati:
Kerap berdebar tidak menentu masa. Kadang-kadang waktu membaca tiba-tiba jantung / dada berdebar dengan laju.

  1. Bila jantung berdebar ini berlaku, ia akan diikuti dengan dahi berpeluh
  2. Beliau juga kerap merasakan kesakitan pada dadanya.
  3. Sering mencungap dan kadang-kadang kala sewaktu sembahyang pun mencungap.
  4. Semakin tidak tahan atau alah dengan panas terik matahari dan jikalau kena panas, badannya akan banyak berpeluh dan tidak selesa.
  5. Jikalau tahun lepas, kekerapan simptom-simptom di atas agak jarang namun kebelakangan ini, kekerapan kejadian semakin kerap sehingga satu kali serangan dalam setiap 2/3 hari.
  6. Tapak tangannya.semakin basah.
    Berdasarkan simptom yang saya perolehi saya terus menyoal tabiat permakanannya.
    Selepas mendapat data yang dikehendaki saya pun memberikan penjelasan ‘Ahmad, engkau ni walau pun usia masih muda, jantung engkau sudah bermasalah.
    .
    Punca masalah engkau ini adalah kerana engkau kerap meminum Nescafe 3 in one.
    .
    Nescafe adalah tidak baik dan merosak buah pinggang manakala krimer yang terdapat di dalam campuran ini sangat merosak jantung.
    Krimer ini bukan diperbuat dari susu tetapi adalah dibuat dari kelapa sawit (non dairy creamer)’
    .
    Selanjutnya saya menasihati Ahmad untuk melakukan perkara berikut untuk merawat jantungnya:
  7. Elakkan dari meminum Nescafe yang merosak buah pinggang dan elakkan sama sekali apa jua jenis krimer yang dibuat dari selain susu (non dairy creamer)
  8. Elakkan dari mengambil coffee mate kerana ia adalah non dairy creamer
  9. Elakkan makan ais krim kerana mengandungi krimer yang tinggi
  10. Elakkan susu pekat manis yang mengandungi krimer dari selain susu.
  11. Elakkan memakan sebarang makanan yang mengandungi margarine
  12. Elakkan memakan burger, nugget, kentang goreng, potato chip dan segala yang sewaktu dengannya
  13. Elakkan mandi selepas makan
  14. Amalkan :Ambil segenggam kacang hijau, rendam dalam air kira-kira 10 minit,selepas itu rebus asal masak dan bukan rebus sehingga pecah tanpa membubuh garam. Selepas itu buang air rebusan dan makanlah kacang hijau ini dan amalkan amalan ini setiap hari.
  15. Boleh beli jintan hitam dan makan setiap hari atau pun belilah yang sudah siap diproses atas nama habbatussauda
  16. Amalkan makan sayuran pahit seperti kailan, peria, pegaga, daun ubi, pucuk betik, ulam-ulam dsbnya.
  17. Kurangkan makan nasi lemak terutama sekali nasi lemak di kedai kerana mereka mencampurkan minyak masak kepada nasi lemak agar nasi lemak ini kelihatan cantik berderai dan tidak melekat.
    Kepada yang mulai menghadapi masalah dengan jantungnya atau yang sudah lama bermasalah jantung, bolehlah mengamalkan amalan di atas.
    So, hope for best for those who still love Nescafe.
    Dah lama dah tinggalkan Nescafe, lagipun Nestle tu kan syarikat Yahudi, Yahudi Zionis dah lama rancang untuk memusnahkan umat Islam. Tepuk dada, tanya perut.
    Masih ada yg meragui. Blh google byk artikal pasal kenapa produk 3in1 bahaya :
    Bahaya Minuman 3-in-1 Yang Kita Wajib Tahu
    Mengikut Pensyarah Program Diatetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia, bahaya minuman 3 dalam 1 kepada kita ialah:
    bahaya-minuman-3-in-1
  18. Minuman 3 in 1 mengandungi lebih dari 3 sudu teh gula dalam setiap pek.
  19. Gula yang berlebihan bertujuan mengurangkan rasa pahit di dalam minuman 3 in 1 tersebut.
  20. Minuman 3 in 1 menggunakan krimer bukan tenusu, yang dihasilkan daripada minyak kelapa sawit, iaitu sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan.
  21. Minuman 3 in 1 turut mengandungi kafein yang menyebabkan rasa berdebar (palpitasi), dan menyukarkan tidur pada waktu malam.
  22. Setiap pek minuman 3 in 1 mengandungi sehingga 200 kalori.
  23. Jumlah 200 kalori itu sama dengan 2 keping roti atau sepinggan nasi.
  24. Jika di ambil 3 paket minuman 3 in 1 sehari, ia bersamaan 600 kalori, sekaligus menyumbang kepada berat badan berlebihan.
  25. Bagi minuman 3 in 1 yang dikatakan membantu meningkatkan tenaga, kandungan seperti tongkat ali, kacip fatimah dan ginseng adalah sangat sedikit kerana ianya mahal dan sukar untuk diperolehi.

Sekian. Wassalam. c/p : Whatsapp Group
والله أعلم.
Share!

Kebaikan Renew Lotion – Intensive Skin Theraphy

‘Setiap sakit atu pasti ada ubat nya kecuali mati”..


Tane usaha ikthiar jan lupa doa dan tawakal pd Allah.. akhirnya mommy ane dpt kebaikan dari produk Renew Lotion ane. Lapas bertahun tahun mencuba segala produk sampai mencuba yang mengunakan lintah pun pernah merasa.


So apa saja kebaikan yg ada dalam Renew Lotion – Intensive Skin Theraphy ane sis?

RENEW (Intensive Skin Theraphy)

•Merawat dan melindungi kulit kering
•Cepat menyerap dan tahan lama
•Membantu kulit untuk nampak lebih menarik dan mengekalkan kelembapan kulit
•Membantu untuk merawat penyakit kulit yg koronik seperti eczema, psoriasis, rosacea dan diabetis
•Membantu untuk menghilangkan hitam pada bahagian badan
•Membantu untuk melegakan kegatalan pada tubuh badan
•Membantu untuk mengurangkan tanda tanda awal penyakit eczema
•Membantu untuk mengurangkan pigmentasi pada muka dan kulit badan
•Membantu untuk mengurangkan masalah jerawat pada badan
•Membantu untuk menghilangkan masalah jerawat pada bahagian muka
•Membantu untuk mengurangkan kesan parut
•Membuat kulit menjadi lembut dan halus

%d bloggers like this: